Konto na instagramie powinno mieć obmyśloną konkretną strategię działania, już na początku, kiedy myślimy o jego założeniu. Warto opracować sobie jakiś plan, i dążyć do wyznaczonego celu. Jeżeli zakładamy sobie, że nasze konto ma być typowo reklamowe, to warto wrzucać na profil od początku posty, pokazujące jakieś konkretne produkty po to, by przyzwyczaić do tego naszych followersów i by zebrać wokół siebie tylko tych, którzy faktycznie są zainteresowani takim tematem.
Jeżeli będziesz prowadzić konto jak typowy pamiętnik, a później nagle zaczniesz wrzucać treści reklamowe, Twoi obserwatorzy mogą się zniechęcić do śledzenia twojego konta, bo od razu zacznie im się wydawać mało wiarygodne. Dlatego jeśli chcesz zebrać wartościowe grono odbiorców, przyzwyczajaj ich do tego, że ig będzie dla nich formą inspiracji, z różnych kategorii życia.
Istotna jest też kwestia nazwy, i opis, by Instagram konto był od razu kojarzone z odpowiednim targetem. Kiedy już sobie wszystko poukładamy – włącznie z planem, można zacząć działać!
To jest pytanie, które zadaje sobie większość influancerów już na początku swojej drogi, i towarzyszy im też przez kolejne miesiące, a nawet lata. Istotne jest to, żeby wiedzieć, że profil sam się nie rozwinie. Trzeba nad nim pracować systematycznie, i ciężko. Oczywiście obserwatorzy zawitają też do nas sami, jeśli odpowiednio dobierzemy hashtagi, aczkolwiek nie ma co się spodziewać rewelacji. Najwięcej osób przyjdzie do nas wtedy, gdy sami ich zaprosimy.
Do czego dążymy? Do tego, by uzmysłowić Tobie, że firma zwróci przede wszystkim uwagę na zaangażowanie fanów, a także ich ilość. Coraz więcej marek pyta też o konkretne zasięgi, można je sprawdzić poprzez konto firmowe, lub specjalną aplikację.
Jak zwiększać zaangażowanie fanów? W prosty sposób. Zadając pytania. Inaczej, jeśli zdjęcie nie motywuje do dyskusji, nie uda się jej wymusić wśród fanów.
Oczywiście liczą się także dobre zdjęcia. Warto już na początku pomyśleć o tym, jak one powinny wyglądać. Okazuje się, że najprzyjaźniejsze dla oka są profile, na których stosuje się wyłącznie jeden filtr. Chociaż my, osobiście, lubimy kiedy jest mnóstwo kolorów a profil jest żywy, a nie przytłumiony. Każdy jednak ma inne poczucie estetyki, co wiąże się oczywiście z tym, że reklamodawcy będą się podobać zbliżone contentem i stylem konta.
Jeżeli zależy Tobie na współpracy z konkretną marką, koniecznie zajrzyj wcześniej na jej profil i zauważ, jakie zdjęcia i opisy wrzuca. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeżeli Twoje konto będzie wyglądało podobnie, to marka zwróci na nie uwagę.
Jak robić dobre zdjęcia? Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na światło. Nawet najlepsza lampa nie zapewni nam takiego doświetlenia, jak słońce. Oczywiście trudno jest się dostosować w pochmurne dni, jednak wtedy można skorzystać z aplikacji, które dodadzą naszym zdjęciom nie tylko tego światła, ale również ocieplą atmosferę. Warto z nich korzystać, bo dzięki nim można naprawić na zdjęciu wszystko to, co nam nie wyszło.
Zaangażowanie followersów to jedno, ich ilość, drugie. Jak ich zdobywać? Nie mówi się o tym głośno, a właściciele popularnych profilii na ig się do tego nie przyznają, jednak wszyscy stosują metodę follow/unfollow. To jedyny tak skuteczny sposób na pozyskiwanie nowych fanów. Gdyby nie on, konta rozwijałyby się dużo wolniej. Chyba, że prowadzimy już jakieś inne kanały w internecie, i nasi czytelnicy czy stali bywalcy przejdą do nas stamtąd właśnie.
Metoda, o której piszemy, może być w pełni zautomatyzowana. Jest coraz więcej firm, które proponują automatycznie polubianie kont, z wyznaczonego pzez nas targetu. Nie trzeba wtedy się martwić ani limitami, ani też czasem, bo instagram narzuca swój reżim.
I tak, polubić można jednocześnie maksymalnie 7500 kont. Ale w ciągu godziny, zaledwie trzydzieści. Kiedy zbliżymy się do niebezpiecznej granicy, trzeba będzie zabrać się za unfollow. I tak w kółko, aż do momentu, gdy osiągnięmy wybrany przez nas pułap. Chociaż nie trudno się domyślić, że wraz z rozwojem konta, apetyt rośnie.
Firmy, które proponują polubianie, robią to automatycznie, co pół godziny, polubiając max 8 czy 10 nowych osób. W jaki sposób dopasować odpowiedni target? Najlepiej wybierając fanów kont, o zbliżonej tematyce do naszej. Efekty będzie można zauważyć naprawdę szybko.