Sprzedaż odzieży w internecie, to świetny pomysł, nie tylko na odświeżenie garderoby i podreperowanie domowego budżetu, ale i na dobrze prosperujący biznes. Sprawdź jak sprzedawać w internecie, by odnieść sukces!
Zdjęcia
Jeśli chcesz sprzedawać ubrania w internecie, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że kluczem do Twojego sukcesu są zdjęcia. Klient nie ma możliwości dotknięcia, zobaczenia ani nawet przymierzenia ubrania, a więc zdjęcia muszą bronić się same. Ubranie musi być pokazane w atrakcyjny sposób, ukazujący jego największe walory. Ważna jest ostrość zdjęcia, wyrazistość kolorów. Istotne jest światło w jakim wykonasz zdjęcie. Jeśli zrobisz je przy sztucznym oświetleniu lub przy użyciu lampy błyskowej, wzrasta ryzyko, że kolory będą przekłamane. Ubranie powinno być widoczne w całości, na gładkim, uporządkowanym tle. Bałagan w tle skutecznie odwróciłby uwagę od sprzedawanego ubrania, a to ani nie pomoże Ci w sprzedaży, ani nie pokaże Ciebie jako sprzedawcy, w zbyt korzystnym świetle. Najlepiej będzie, jeśli wykonasz kilka ujęć, ukazujących ubranie w całości oraz poszczególne jego fragmenty, np. zbliżenie na teksturę materiału, guziki czy aplikację, jeśli takową posiada.
Wady
Jeśli chcesz, by klienci mieli do Ciebie zaufanie, a co za tym idzie, nie bali się robić u Ciebie zakupów, koniecznie opisz bardzo dokładnie stan odzieży. Jeśli posiada jakiekolwiek wady, opisz je, a najlepiej uwiecznij na zdjęciu. Czasem musimy napisać, że bluzka ma np. plamę, co zniechęca kupującego, tymczasem na zdjęciu może się okazać, że plamka jest mało widoczna lub znajduje się w niezbyt istotnym miejscu. Zdjęcie pomoże kupującemu podjąć decyzję o tym, czy opłaca mu się kupować odzież z wadą. Sprzedaż w internecie, nie jest może łatwym kawałkiem chleba, ale klienci zawsze doceniają uczciwych sprzedawców.
Opis
Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać w internecie, musisz przyłożyć się nie tylko do zdjęć produktu, ale i do jego opisu. Szczegółowy, zachęcający i oddziałujący na wyobraźnię! Opisz dokładnie stan ubrania, firmę, wymiary, wszystko to, co potencjalny klient może uznać za istotne. Zastanów się, co Ty sam chciałbyś wiedzieć o przedmiocie przed jego zakupem? Jeśli zadbasz o szczegółowy opis, zaoszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na odpowiadanie na pytania potencjalnych klientów. Nikt nie chce kupować w ciemno! Ważne jest też to, by za pomocą opisu, pobudzić wyobraźnię klientów. Przedmiot opisz obrazowo, zasugeruj klientkom, do czego i na jaką okazję, mogłyby założyć dane ubranie. Opisz jak będą się w nim prezentowały (przyciągniesz uwagę wszystkich, podkreślisz figurę, mężczyźni nie będą mogli oderwać od Ciebie wzroku!), odnieś się do aktualnych trendów.
Realne zdjęcia
Powtórzymy się…, ale uczciwość to podstawa sprzedaży w internecie, dlatego też zdjęcia muszą być realne. Po pierwsze, zdjęcia nie powinny być przekoloryzowane w programie graficznym, ani poddawane jakimkolwiek obróbkom, mającym na celu np. wyostrzenie kolorów, gdy bluzka w rzeczywistości jest wyblakła. A po drugie, nie powinno się w aukcji umieszczać zdjęć pobranych z internetu, chyba, że jest to jedynie dodatek, mający na celu ukazanie jak ubranie leży na modelce lub prezentuje się w konkretnej stylizacji. Ważne jednak, by było to konkretnie TO ubranie. Nic tak nie irytuje, jak sprzedawca, który do aukcji dodaje zdjęcie super modnego ubrania, które przypomina to sprzedawane np. wyłącznie kolorem. W takim wypadku, klient może czuć się wprowadzony w błąd, a co za tym idzie, na pewno nie zrobi u Ciebie zakupów.
Przygotuj się!
Jak przygotowujesz się do sprzedaży ubrań? Wyjmujesz je z szafy, robisz zdjęcie i dodajesz na portal aukcyjny? Możesz w takim razie czekać na klienta i się go nie doczekać. Żeby skutecznie sprzedawać w internecie, musisz poświęcić na to trochę czasu. Ubranie musi być czyste i wyprasowane. Niedbale rzucone na łóżko, nie skusi nikogo. Spróbuj sfotografować je na wieszaku, na jasnym tle lub na manekinie jeśli takowy posiadasz. Jeśli fotografujesz ubranie na manekinie lub na łóżku, możesz zestawić je z pasującymi dodatkami.
Szanuj klienta
Pamiętaj. Każdy, dosłownie KAŻDY jest Twoim potencjalnym klientem, a to znaczy, że musisz szanować każdego. Nawet tego, kto zadaje, Twoim zdaniem, głupie lub nieistotne pytania. Odpowiadaj na wiadomości, wywiązuj się ze swoich zobowiązań terminowo (mowa tu np. o czasie wysyłki), a gdy już sprzedasz przedmiot, porządnie i estetycznie go zapakuj, tak by nie uległ zniszczeniu w trakcie wysyłki. W internetowym biznesie, bardzo ważna jest opinia, jaką wystawią Ci klienci. Oceny, komentarze na portalach i forach, mogą albo napędzić Ci klientów, albo sprawić, że nikt już niczego u Ciebie nie kupi.
ważne i przydatne rady nie tylko ładne zdjęcie ale i opis i sukces udany:)
Zgadza sie, wiele razy bylo tak ze ciuch mi sie niby podobał cena tez, a odoychalo wygniecione zdjęcie lub opryskliwy sprzedawca .
No z szacunkiem dla klienta to u sprzedawców internetowych ciezko :/ ostatnio zrazilam sie do zakupów na allegro, ciągle dostaje rzeczy z plamami :/
Ja kupowałam nowe i się zraziłam bo wyglądały całkiem inaczej niż na zdjęciu, to przed zakupem jakiejś rzeczy używanej dopiero musiałabym się zastanowić ;/
witam wszystkich.mi samej zakupy w internecie sprawiaja przyjemnosc i jak narazie zaliczam do udanych .i szczerze zawsze zwracam uwage na zdjecia i sadze ze to jest droga do sukcesu w internecie
Dokładnie, kluczem do sukcesu są dobre zdjęcia i cierpliwość 😉
A i jeszcze jedno – czasem to już nie mam do niektórych cierpliwości i do tego co piszą.. Ale jak mus to mus 😀
nie chcę się narzucać z jakąś reklamą czy coś . ale przy okazji zainteresowania funduszami unijnymi usłyszałam o powstającej akcji http://bitsy.pl/. ogólnie chodzi o miejsce gdzie łatwo i szybko będzie można sprzedawać i kupować treści cyfrowe jak e-booki, zdjęcia, firmy. póki co można sie zapisywać na liste pierwszych osób, ktore będą zaproszone do testow. Uważam jest to godne polecenia innym. Ja przyglądam się z zainteresowaniem
Witam sprzedać można wszystko tylko trzeba wiedzieć jak i gdzie oraz trafić z ofertą do tych co , i nie trzeba pośredników. Prowadzę hodowlę kotów rasowych a z samych kociaków to trudno mówić o biznesie więc zacząłem sprzedaż róznych kocich produktów przez mojego kociego bloga, nie zauważycie tam żadnych reklam itd Jak to zrobić( tu jest bezpłatny kurs) https://goo.gl/FJVzio moja strona hodowli http://niebieskiemisie.eu
Warto sprzedawac na u-stock.pldarmowe konto i wystawianie aukcji w standardzie plus wsparcie sprzedazy w social media. Mozna dodawac video produktu co ulatwi podjecie decyzji o zakupie towaru.