Strona Główna » Zdrowie i Uroda » Dieta » Dieta bez efektu jojo – co zrobić, by go uniknąć?

Dieta bez efektu jojo – co zrobić, by go uniknąć?

Katujesz się miesiącami dietami, które sprawiają, że wciąż jesteś głodna? Gubisz oczywiście zbędne kilogramy, co sprawia, że czujesz się coraz lepiej, możesz wymienić garderobę, i zacząć nowe życie. Jednak przy robieniu porządków w szafie zaczynasz zastanawiać się, czy oby na pewno wyrzucenie wszystkiego, co jest tobie teraz za duże, to na pewno dobry pomysł. A co będzie, jeśli dopadnie cię efekt jojo? Przecież próbowałaś już tyle razy, i za każdym razem to kończyło się tak samo. Czy istnieje w ogóle jakaś dieta bez efektu jojo? Tak! Każda mądra dieta taka jest. Zbilansowana, zróżnicowana, i dostarczająca odpowiednią ilość kalorii. Sprawdź, jak uniknąć tego efektu, i cieszyć się nową wagę, oraz lepszym życie już na zawsze!

Pewnie to nie pierwsza twoja dieta

Gdyby było inaczej, raczej nie miałabyś pojęcia o efekcie jojo. Aczkolwiek jeśli już raz schudłaś, z całą pewnością wiesz, że restrykcyjna dieta ograniczająca kalorie, to tylko początek całej tej drogi, i walki. Bo utrzymać wagę, którą się osiągnęło, może być niezwykle trudno.

Kiedy przechodzisz na dietę, musisz zrobić sobie w głowie porządki. Uzmysłowić sobie, że tak naprawdę to zmiana stylu życia, i to nie na krótko, na tych tylko kilkanaście czy kilkaset dni. Twoje życie musi zmienić się diametralnie już na zawsze. Od tej pory będziesz musiała unikać zakazanych produktów, a każdy taki kulinarny grzeszek, może doprowadzić nie tylko do tego, że poczujesz się źle, ale także przybierzesz na wadze.

Dlatego nie bez przyczyny mówi się, że wszystko zaczyna się w naszych głowach. Odchudzanie również. Zanim zaczniesz, zrób sobie rachunek sumienia, bo to oczywiste, że będziesz miała do czynienia z efektem jojo, jeżeli nie podejdziesz do swojej diety mądrze.

Dieta bez efektu jojo – jak go uniknąć?

Przy każdej diecie redukcyjnej wskazany jest ruch. Oczywiście jeżeli czujesz się dobrze. Jeśli nie masz sił, by choćby pojeździć rowerem, może trzeba zwiększyć ilość kalorii? Nie możesz osiąść na laurach, i po prostu zredukować ilość kalorii w diecie a później czekać, aż kilogramy zaczną spadać same. Musisz ruszać się od początku, dzięki czemu twoja skóra będzie jędrna.

A gdy przestaniesz już się odchudzać, i powoli zaczniesz zwiększać ilość przyswajanych kalorii, nie możesz również zrezygnować z ruchu, bo to właśnie on będzie mógł cię uchronić, przed powrotem zbędnej tkanki tłuszczowej. Ruch to zdrowie, i każdy to powie. I nie tylko dlatego, że kiedy nasze mięśnie pracują, to spalają tkankę tłuszczową. Dzięki odpowiedniej ilości ruchu, nie będziemy mieli problemów, z przemianą materii. A to bardzo istotna kwestia – i na diecie, i po niej.

Małe trzydzieści minut gimnastyki dziennie zdziała cuda. Chociaż oczywiście nie każdy musi ją lubić. Jeżeli tak jest też w twoim przypadku, to zamień gimnastykę na inny rodzaj ruchu. Na przykład spacery – szybki marsz. Przeprawę z kijkami. A może jazdę na rowerze, czy rolkach? A jeśli lubisz biegać, tym lepiej. Nie mów, że nie masz na to czasu, to żadne usprawiedliwienie. Po prostu, zamiast jechać do pracy autobusem czy autem, załóż sportowe obuwie, i idź na pieszo! To pozwoli Tobie uniknąć efektu jojo!

Zachowaj zdrową dietę!

Oczywiście nie mówimy tutaj o tym, by sobie wszystkiego zabraniać. Chociaż dobrze byłoby, gdybyś szukała zdrowych zamienników, niezdrowego jedzenia. Jeśli przywykłaś do słodkości, trudno będzie ot tak, po prostu z nich zrezygnować. Na szczęście wystarczy odrobina kreatywności w kuchni, by w twojej diecie nie zabrakło żadnych smaków.

A co, z rodzinnymi imprezami? Oczywiście możesz sobie od czasu do czasu pozwolić na małe grzeszki. Może ustalisz sobie jeden dzień w tygodniu, gdy pozwolisz sobie na więcej niż zwykle? Kiedy to sięgniesz po produkty z listy tych zakazanych? Odpuść sobie wówczas na przykład kolację, lub pójdź na dłuższy, i szybszy niż zwykle spacer. Twój tygodniowy bilans kaloryczny bardzo na tym nie ucierpi, a ty nie będziesz musiała się wyłamywać w żaden sposób i będziesz mogła biesiadować tak, jak reszta rodziny, czy przyjaciół.

Dieta bez efektu jojo? Trzymaj się stałych godzin posiłków

Regularność posiłków jest bardzo ważna nie tylko na diecie. Przede wszystkim pamiętaj o tym, że warto zjeść śniadanie do pół godziny po twoim przebudzeniu. Zostanie wtedy szybko strawione, a jednocześnie – jeśli będzie odpowiednio zbilansowane – da tobie siłę i energię na resztę dnia. Najlepiej, jeśli będziesz jeść 5 posiłków dziennie, prócz śniadania ma być to obiad, kolacja, oraz dwie przekąski. Kiedy przyzwyczaisz swój organizm to takiego trybu, nie będziesz odczuwać głodu pomiędzy posiłkami.

Dbaj o różnorodność posiłków. Zwiększaj porcje regularnie

Łatwo jest zgrzeszyć, jeśli twoja dieta jest nudna. No bo nawet jeśli jesteś największą fanką cukinii i kurczaka, to na ile różnych sposobów możesz go przygotować? Staraj się przygotowywać sobie posiłki w taki sposób, by były one zróżnicowane. Byś mogła odkrywać nowe smaki i cieszyć się nimi. Wtedy zapomnisz o kulinarnych grzeszkach i poczujesz, że gotowanie zdrowego jedzenia to może być naprawdę niezła przygoda. Zaspokoisz swój głód, i ochotę na eksperymenty w kuchni. A może i przemówisz do rozsądku rodzinie i znajomym, którzy czasem się u ciebie stołują? Pokaż im, że zdrowe jedzenie również może być naprawdę pyszne.

Dodatkowo ważne jest też to, by po zakończeniu diety, zwiększać liczbę kalorii w posiłkach regularnie, i małymi krokami. Jeśli nagle zjesz porcję obiadową o 200 kcal większą niż dotychczas, twój organizm zacznie magazynować nadmiar kalorii i prawie natychmiast przytyjesz. A przecież tego właśnie chcesz uniknąć, prawda?

Jeśli podejdziesz do diety z głową, nie będziesz musiała się obawiać efektu jojo. Jeżeli nie masz w tej kwestii doświadczenia, skorzystaj z pomocy dietetyka, który z całą pewnością będzie w stanie ustalić twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, a także poratować cię przepisami, na zdrowe, i jednocześnie pyszne dania.

Autor: mamnatosposob-admin
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *