Strona Główna » Zdrowie i Uroda » Dieta » Spirulina co to jest i jakie ma właściwości?

Spirulina co to jest i jakie ma właściwości?

O spirulinie robi się coraz głośniej, głównie ze względu na jej wyjątkowe właściwości. Wspomaga odchudzanie, poprawia samopoczucie i wygląd, a do tego ma mnóstwo właściwości prozdrowotnych. Spirulina co to jest i dlaczego warto wprowadzić ją do swojej diety?

Spirulina co to jest?

Spirulina choć należy do cyjanobakterii, przez większość osób wciąż nazywana jest algą. Dzięki bogatym właściwościom, znajduje swoje zastosowanie w kosmetykach oraz suplementach diety.

Spirulina właściwości:

spirulina co to jest

Spirulina, a piękny wygląd

Dzięki bogactwu witamin i minerałów, spirulina znacząco wpływa na nasz wygląd. Wzmacnia włosy, skórę i paznokcie. Dzięki działaniom detoksykującym, skóra staje się oczyszczona i promienna, zmiany trądzikowe zmniejszają się lub całkowicie znikają.

Spirulina, a zdrowie

Spirulina jest bogata w witaminy: A, D, E, K, C oraz te z grupy B. Zawiera też mnóstwo cennych minerałów np. cynk, miedź, żelazo, mangan, selen. Spirulina jest też bogatym źródłem kwasu GLA i CLA.

Spirulina jest bardzo cennym uzupełnieniem diety, pomaga bowiem zapobiegać wielu chorobom. Spirulina stosowana jest w zapobieganiu m.in. anemii, chorobom serca, nadciśnieniu, nowotworom, wirusom, grzybom. Wykazuje działanie detoksykujące i przeciwzapalne, wzmacnia układ nerwowy. Spirulina jest stosowana wspomagająco w leczeniu cukrzycy, wirusów oraz stanów chorobowych wynikających z zanieczyszczenia organizmu. Osoby zażywające spirulinę chwalą ją przede wszystkim za znaczącą poprawę samopoczucia i wzrost sił witalnych.

Spirulina, a dieta

Spirulina jest świetnym wspomagaczem diety – przyśpiesza metabolizm i zmniejsza apetyt,pomaga też obniżyć poziom cholesterolu. Zażywając spirulinę w czasie odchudzania, nie musimy bać się niedoborów witamin i minerałów. Spirulina jest też cennym źródłem białka dla wegetarian.

Jak stosować spirulinę?

Najprostszym sposobem na wprowadzenie spiruliny do swojej diety jest zakup tabletek lub spiruliny w proszku. Spirulina w postaci tabletki to przede wszystkim wygoda, która sprzyja regularności stosowania. Spirulinę w proszku, dodawać możemy np. do koktajli.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie spiruliny?

Bardzo ważne jest to, by kupować spirulinę wyłącznie ze sprawdzonych źródeł. Często zdarza się tak, że produkty tanie, produkowane są z alg z niecertyfikowanych hodowli, a te z kolei mogą zawierać w sobie bardzo szkodliwe zanieczyszczenia. Czysta spirulina z ściśle kontrolowanych hodowli, bez żadnych zbędnych dodatków np. żelatyny, sprzedawana jest tutaj.

Dla kogo spirulina?

Spirulinę poleca się przede wszystkim osobom, które czują się przemęczone, brak im energii, mają obniżoną odporność, osobom starszym oraz wszystkim tym, którzy chcą zafundować swojemu organizmowi naturalny detoks, a co się z tym wiąże, poprawić swój ogólny stan zdrowia i kondycję organizmu. Spirulinę poleca się również osobom stosującym diety, kobietom skarżącym się na problemy z cerą, paznokciami i włosami.

Jeśli masz wątpliwości czy możesz wprowadzić do swojej diety spirulinę, koniecznie skonsultuj się z lekarzem!

Autor: mamnatosposob
Tagi

Komentarze (1)

  1. […] Zielonkawy proszek wysuszonej cyjanobakterii, podobnie jak nasiona chia, zawiera ogromną ilość witamin i minerałów w stosunku do swojej wagi. Doskonałe źródło żelaza, wapnia, beta-karotenu, witaminy E oraz witaminy B12, za co cenią je szczególnie weganie uzupełniający w ten sposób niedobory tej witaminy w swojej diecie. Spirulina pomaga usuwać metale ciężkie z organizmu, zwalcza grzyby Candida, zmniejsza ryzyko zachorowania na raka, redukuje cholesterol, zmniejsza ciśnienie krwi i przyspiesza odchudzanie. Na szczególną uwagę zasługuje zawarty w spirulinie chlorofil, czyli barwnik biorący udział w procesie fotosyntezy u roślin. Jego spożywanie wzmacnia układ krwionośny, wspomaga pracę serca i dezynfekuje jamę ustną. Spirulina dostępna jest w postaci łatwych do spożycia tabletek i proszku, który można dodać do warzywnego smoothie. Więcej o spirulinie tutaj. […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *