Strona Główna » Blogostrefa » Jak robić dobre Instastory?

Jak robić dobre Instastory?

Instagram przeżywa prawdziwy boom popularnościowy. Jeszcze kilka lat temu nie każdy o nim słyszał, dziś pojawia się coraz więcej wartościowych profili, które działają na zasadzie blogów i opowiadają jakieś historie. Są to profile stargetowane na konkretny temat, lub takie, które traktują dosłownie o wszystkim i można je opisać w kategorii lifestyle. Każdy z nich znajdzie swoich obserwatorów i wiernych fanów, którzy będą chętnie komentować i dawać lajki, które to pomogą danemu influencerowi się wybić. Ale same zdjęcia, opisy  hashtagi i cała ta podstawa budowania swojego konta to nie wszystko. Bo prawdziwy szał na Instagramie robi Instastory, a wciąż jeszcze nie każdy wierzy w jego potencjał. Szkoda. Dziś opowiemy wam o tym, jak robić dobre Instastory i sprawić, by twoi obserwatorzy czekali na więcej!

Instastory rulez

Tak naprawdę to najlepsze Instastories jest w pewnym sensie przerostem formy, nad treścią. Ludzie są wzrokowcami, w związku z czym, z pewnością, blogi stracą na popularności a większość pieniędzy z internetowego marketingu będzie trafiać do twórców nagrywających filmy. Już dziś, niektóre marki doceniają potencjał instagrama ale też właśnie Instastories zlecając lokowanie swoich produktów w tych krótkich, piętnastosekundowyh filmach, które znikają z sieci już po 24 godzinach.

Dobre stories potrafi przekazać sporo treści, za pomocą krótkiego obrazu. Choć są na ten temat rożne opinie. I niektórzy uważają, że fani zaglądają do nich chętniej gdy ich instastory ma prosty przekaz, a jednocześnie pozbawione jest zbędnych udziwnień.

Jak robić dobre Instastory?

Jeśli masz konto na instagramie i zastanawiasz się jak zwiększyć zasięgi poszczególnych postów, to mamy dla ciebie dobrą radę. Przede wszystkim, musisz uzbroić się w cierpliwość, jednak prawda jest taka, że instagram jest chyba jedynym kanałem w mediach społecznościowych, który daje możliwość budowania zaangażowanej społeczności już od pierwszego dnia korzystania z konta.

Wystarczy, że wrzucisz kilka zdjęć, które opatrzysz odpowiednimi opisami, i dodasz do nich hashtagi pasujące do tematu, a szybko zdobędziesz fanów. Jednak po jakimś czasie zaczniesz zastanawiać się co więcej możesz zrobić dla rozwoju swojego konta, jednocześnie nie spamując swojej tablicy kilkanaście razy dziennie nowymi fotkami. Nie każdy chce na co drugim zdjęciu widzieć właśnie ciebie, czy twoje dziecko, i choć jest z tobą  z czystej sympatii, to co za dużo, to nie zdrowo. Ale można przyciągnąć oczy zainteresowanych w inny sposób. Właśnie za pomocą DOBREGO instastories.

Instastories to nieograniczone możliwości

Wprawdzie instagram pozwala nam na dodanie jednorazowo wyłącznie 15 sekundowego filmu, ale kto powiedział, że nie może być on składową dłuższej historii? No właśnie! Warto jednak zacząć od tego, że Instastories to cała masa przeróżnych funkcji, które warto wykorzystać przy sklejaniu swoich filmików.

Naklejki – dodasz je nie tylko w filmach, ale na zdjęciach. Jest ich dużo,i są naprawdę różne. Mogą ubarwić twoje stories, mogą rozbawić, lub wywołać inne emocje. A emocje to jest właśnie to, co zachęca naszych fanów do tego, by z nami byli.

Zwiększać zasięgi pozwala oznaczanie znajomych w stories. Oznaczaj zatem każdego, kto kojarzy się Tobie z danym materiałem, czy sytuacją, niekoniecznie przyjaciół, ale też marki, które się pojawiają w materiale. Dzięki prezentacji ich produktów (oczywiście w dobrym świetle), być może złapiesz jakąś ciekawą współpracę. Oznaczaj więc do woli, zachowując jednak przy tym zdrowy rozsądek.

Liczy się także lokalizacja. I jest taka opcja w dodawaniu materiału, która zadziała zawsze, gdy masz włączony GPS. Dodatkowo możesz ubarwić swój materiał naklejkami związanymi z pogodą, dniem tygodnia, temperaturą, czy nawet twoim obecnym nastrojem. Obrazy często mówią więcej niż słowa.

Jak często publikować Instastories?

Jest jeden niekwestionowany mistrz w majstrowaniu instastories. To Bartosz Pussak, który skleja swoje 15 sekundowe filmiki w około minutowy materiał. To sztuka- najprawdziwsza. Jest tam i muzyka, i zdjęcia, i film, i różnego rodzaju efekty, które w połączeniu tworzą spójną całość. I absolutnie wystarczy, kiedy wrzucisz taki filmik raz na dobę. Taki, który streści cały twój dzień w nieprzesadzony sposób, i zachęci użytkownika do powrotu Sprawi, że będzie czekał całą dobę na kolejny „odcinek”. Wzbudzaj emocje. Ale nie rób tego zbyt często.

Choć są też influencerzy, którzy obrali inną drogę, i relacjonują niemalże cały swój dzień, dodając co kilka chwil krótkie filmiki. Oni także znajdują swoich odbiorców, choć pewnie czują się jak przed kamerami Wielkiego Brata. Nie ma zatem gotowej recepty na odpowiednią ilość stories w ciągu dnia. Chodzi o to, by znaleźć złoty środek. Sprawdzić, co się naszym fanom podoba, co nie. Zapytać, czy wolą częste publikacje, czy raczej takie wrzucane w jednej relacji, raz na dobę. A pomoże nam w tym jedna  z funkcji instastories, jaką jest ankieta.

Obserwatorzy niechętnie piszą wiadomości do skrzynki. Wolą wykonać jeden prosty ruch, udzielają jednocześnie prostej odpowiedzi. Tak, lub nie. A ty masz możliwość dać im takie prawo wyboru a w dodatku podejrzeć statystyki i dokładnie sprawdzić kto, w jaki sposób odpowiedział, choć Twoi fani są z pewnością przekonani, że to ankieta anonimowa. Wykorzystaj jej potencjał, do odnalezienia złotego środka w publikacji treści na Instastory.

Instagram daje nieograniczone możliwości. Ludzie obserwują osoby, które wzbudzają w nich jakieś emocje, często są to osoby podobne do nich samych. Dawajmy im zatem te emocje, jednocześnie nie wyzbywając się naturalności, którą  sobie mamy, a którą też ciężko jest pokazać na zdjęciach. Krótkie filmiki, będące relacją  z całego dnia sprawiają, że ludzie zaczynają nas lubić. A przecież o to właśnie chodzi. Doceń potencjał Instastories, i zacznij zarabiać na swoim profilu.

Autor: mamnatosposob-admin
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *