Strona Główna » Pieniądze » Jak zdobyć klientów w internecie?

Jak zdobyć klientów w internecie?

Coraz częściej kupujemy przez internet. I to nie tylko fizyczne produkty, ale również usługi. Ufamy sprzedawcom, wierzymy, że są wiarygodni, często nawet nie sprawdzając źródła pochodzenia danego produktu. Jednak żeby móc coś kupić, trzeba najpierw na to trafić,  i o ile ze sklepami stacjonarnym jest łatwiej – zwłaszcza jeśli są umiejscowione w odpowiednim miejscu, tak już dużo trudniej będzie nam przebić się przez wiele sklepów internetowych z ugruntowaną na rynku pozycją. Nie martw się jednak, są na to sposoby. Jak zdobyć klientów w internecie? Co zrobić, żeby się wybić i zaistnieć? Dziś właśnie o tym chcemy tobie opowiedzieć. Zacznij zarabiać na swoim internetowym biznesie!

Jak zdobyć klientów w internecie? Pozycjonuj się!

Żeby potencjalny klient mógł cokolwiek od ciebie kupić, najpierw musi trafić na twoją ofertę. A żeby tak się stało, musisz mieć dobrze zoptymalizowaną treść. Co to znaczy? Nic innego jak to, że musisz tworzy swoje teksty/opisy z uwzględnieniem fraz, które są popularne wśród twoich potencjalnych klientów. Załóżmy, że twoim targetem są mamy  z małymi dziećmi, bo sprzedajesz wózki, czy foteliki Napisać kilkaset opisów różnych wózków tak, by były unikalne, a jednocześnie zachęcały do zakupu, to nie lada wyzwanie. Ale jeśli to zrobić, a jednocześnie użyjesz magicznych fraz, które podpowie tobie planer słów kluczowych, od razu będziesz na dobrej drodze do osiągnięcia dobrej pozycji w wyszukiwarce google. A to już pierwszy krok, do osiągnięcia sukcesu.

Gdzie jeszcze szukać klientów?

Przyjmijmy ten sam target – czyli tematyka rodzicielska. Szukamy stron, które skupiają rodziców. A gdzie jest ich najwięcej? Na przykład na internetowym forum, traktującym o rodzicielstwie, gdzie można poznać odpowiedzi na wszystkie pytania. Wciąż jeszcze niewiele osób wie, że istnieje coś takiego jak marketing szeptany. Przedsiębiorca płaci komuś w barterze lub gotówkowo za to,że będzie rozsiewał w internecie pozytywne opinie na temat jego produktów, czy usług. Jeżeli zrobi to w odpowiedni sposób to informacje będą na tyle wiarygodne, że na forum internetowym utworzy się dyskusja która sprawi, że przypadkowy użytkownik internetu, który zajrzy do danego wątku a akurat szuka opinii na temat danego wózka ostatecznie go zakupi.

Dlatego warto zainwestować swój czas ( a często i pieniądze) w postowanie na forach internetowych. Świetnym źródłem informacji są także blogerzy. Zwłaszcza ci naturalni, którzy mają już ugruntowaną pozycję na rynku i są lubiani oraz dobrze się kojarzą ich odbiorcom. Możesz wrzucać reklamy w komentarze pod postami na określony temat, lub posunąć się o krok dalej, i przygotować z danym blogerem kampanię, która będzie polegała na lokowaniu produktu i nienachalnym opowiedzeniu o nim.

Ludzie kochają kupować. Ale trzeba pamiętać, że też nie znoszą wręcz kiedy coś im się sprzedaje. Dlatego do tego typy współpracy trzeba wybrać takich influenerów, którzy mają już doświadczenie w reklamie i działania dla nas przeprowadzą w ciekawy dla czytelnika sposób.

Nie jest to najtańsza forma promocji chyba, że za nasz target obierzemy sobie blogerów z mniejszymi zasięgami, którzy są chętni działać na zasadzie barteru. Dodatkowo, w przypadku artykułów sponsorowanych możemy także liczyć na cenne linki do naszej strony, które pomogą nam ją odpowiednio wy pozycjonować.

Stwórz eksperckiego bloga

To naturalne, że ludzie wolą współpracować z osobami, które są wiarygodne. Jeśli mają coś od ciebie kupić – nieważne czy jest to produkt, czy usługa, to muszą mieć pewność, że się na tym znasz. Że i o produkcie i o usłudze wiesz na tyle dużo, że nie wyrzucą swoich pieniędzy w błoto i kupując coś od ciebie nie stracą na tym, a zyskają. Dlatego bardzo w takiej sytuacji przydaje się prowadzenie bloga eksperckiego i tak naprawdę jest to opcja dla każdego. Możesz robić zestawienia wózków. Pisać o tym jak wybrać najlepszy, czy jak długo dziecko powinno jeździć w gondoli. Możesz także napisać post o wyprawce dla dziecka.

A niania? Czy i ona może prowadzić eksperckiego bloga? Oczywiście. Załóżmy, że mieszka  w stolicy. Będzie się zatem pozycjonować na frazę : Niania Warszawa. A pisać może na przykład o kreatywnych zabawach dla dzieci. Wyobraź sobie jaka będzie reakcja rodzica, który szuka idealnej niani, i trafia na bloga takiej warszawianki, która ma głowie milion kreatywnych pomysłów. Od razu pojawia się myśl: super, z nią moje dziecko na pewno nie będzie siedziało całymi dniami przed telewizorem.

Podsumowując zatem- żeby zdobyć klienta w internecie, trzeba najpierw zadbać o swoją markę. Musi być spójna, i wiarygodna.

Korzystaj z opcji networkingu

Czasem najciemniej jest pod latarnią. I nie mamy nawet pojęcia jak wiele osób mogłoby nam pomóc w rozwoju naszego biznesu w zamian za coś innego. I są to zwykle osoby, które mamy tak naprawdę na wyciągnięcie ręki. Dlatego właśnie warto chodzić na spotkania networkingowe, oraz je organizować. Trzeba poznawać ludzi, i dawać im szansę poznania siebie. Ale także swojego biznesu. Inaczej nie trafisz to potencjalnego klienta. Nie ma opcji. Pozycjonowanie to działania długoterminowe i niezwykle żmudne. Więc zanim uda się tobie wybić w wyszukiwarce, szukaj innej drogi przyciągania klientów.

Ulotki, katalogi

Stwórz fajną, ciekawą reklamę swojego biznesu, którą wrzucić potencjalnym klientom do skrzynek. Nie w każdym biznesie się to sprawdzi, ale ktoś z tych ulotek zawsze może dowiedzieć się akurat o twoim. Nie zapomnij o tym, by poinformować na folderach o adresie strony internetowej i jednocześnie zadbaj o to, żeby można było ją bez problemu przeglądać na urządzeniach mobilnych. Jak się okazuje coraz więcej osób korzysta z internetu właśnie z telefonu lub za pomocą tabletów.

Świetnym sposobem na znalezienie klientów w internecie jest też poczta pantoflowa. Dlatego dbaj o swojego klienta. Wysyłaj towar w ciekawych opakowaniach, dopieść każdy szczegół. W ten sposób będziesz miał pewność, że jeszcze do ciebie wróci a kto wie, może też poleci twoje usługi swoim znajomym?

 

Autor: mamnatosposob-admin
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *