Strona Główna » Blogostrefa » Jak się odstresować? Sprawdzone sposoby!

Jak się odstresować? Sprawdzone sposoby!

Żyjemy w ciągłym biegu. Zmusza nas do tego wszechobecny wyścig szczurów. To przez niego nie możemy spokojnie usiąść, i wypić ciepłej herbaty, bo wiecznie jest coś do zrobienia. Zaparzamy ją rano, a popołudniu okazuje się,że zupełnie o niej zapomnieliśmy – ale i tak nie było chwili, by się zatrzymać. To wszystko sprawia, że jesteśmy coraz bardziej zestresowani. I coraz trudniej jest nam prawdziwie odpocząć. Denerwujemy się każdą błahostką, a stres tylko narasta. Jeśli nie znajdziesz sposobu na to, by rozładować napięcie, to może skończyć się dla ciebie źle. Jak się odstresować? Co zrobić, by choć na chwilę zapomnieć o problemach, które może tak naprawdę wcale nie istnieją, a stworzyłeś je sobie sam, we własnej głowie? Postaramy się tobie podpowiedzieć!

Jak się odstresować? Poszukaj przyczyny stresu

Choć pewnie daleko szukać nie trzeba. No bo stresujące może być dosłownie wszystko. Dziesiątki terminów w pracy – bo trzeba dopracować projekty, i złożyć je na czas. Korki na drodze do tej pracy – bo stoisz w nich często nawet godzinami nerwowo spoglądając na zegarek. Stres, to kolejna wizyta u dentysty, albo egzamin w szkole – niekoniecznie twojej, może masz już dziecko, które przyprawia nie mało problemów? Stres jest wszędzie. I to naturalne, i trudno będzie to zmienić, bo sielskie życie istnieje tylko w bajkach, ale można sobie z tym stresem radzić, i wtedy wszystko jest ok. Jeżeli natomiast nie potrafisz tego zrobić, to źle. Bo w końcu wybuchniesz, a to może skończyć się źle zarówno dla ciebie, jak i dla twojego otoczenia. Jak się odstresować? Oto kilka sprawdzonych sposobów!

Pozwalaj organizmowi na wytwarzanie endorfin

To hormon szczęścia, który pozwala zapomnieć nawet o największych problemach. W jaki sposób wyzwolić w sobie te pozytywne emocje? Może się zdziwisz, ale najlepszą metodą na zastrzyk endorfin jest ruch. Regularne ćwiczenia. Wysiłek fizyczny w znacznym stopniu pozwala obniżyć hormon stresu, czyli tak zwany kortyzol. W zamian za to, pojawiają się właśnie endorfiny, które nie tylko poprawiają nastrój  – i to jak! Ale również sprawiają, że czujesz się jak na środkach przeciwbólowych. W dodatku osoby, które regularnie zażywają ruchu, lepiej się wysypiają, i mają lepsze samopoczucie, a także samoocenę. Wszystko to wiąże się z poprawą wyglądu zewnętrznego – bo przecież w zdrowym ciele, zdrowy duch! Także ćwicz regularnie, koniecznie. Najlepiej codziennie.

Wyrzuć z codziennej diety niezdrowe trunki

Oczywiście mowa głównie o kawie. Chociaż – jeśli by się tak bardziej zastanowić, to pewnie spijasz też codziennie jakieś słodkie napoje. Wiesz ile cukru jest w coli? A w innych wodach niewiadomego pochodzenia? Jeśli już musisz pić wodę smakową, to lepiej wrzuć do mineralnej świeże owoce. Będzie zdrowo, i się nie uzależnisz, a cukier nie doprowadzi cię do stanu nerwowego napięcia. Pamiętaj, że on uzależnia.

A co do kawy, kofeina wprawdzie pobudza organizm  – co często jest niezwykle przydatne zwłaszcza w sytuacjach, gdy mamy sporo do zrobienia. Jednakże trzeba pamiętać, że jej nadmiar może spowodować zwiększenie produkcji hormonu stresu. Dlatego jeśli żyjesz w wiecznym stresie, koniecznie postaraj się jak najbardziej zlikwidować jej spożycie. Oczywiście nie nakazujemy, byś nagle zupełnie rzucił kawę, choć jej odpowiedniki (na przykład kawa zbożowa) mogą zasmakować tobie równie mocno, a nie wyrządzą tobie żadnej krzywdy.

Prowadź dziennik

Pewnie uznasz, że to banał. Że może głupie. Ale wcale tak nie jest. Chodzi o to, byś mógł zauważyć wszystkie pozytywy, które cię spotykają. A w ciągu dnia wcale nie jest ich tak mało. Oczywiście przydaje się tutaj umiejętność cieszenia się małymi rzeczami, aczkolwiek sam zobaczysz, że kiedy wypiszesz sobie wszystko co spotkało cię danego dnia – i to złe, i to dobre, to może okazać się, że pozytywów było więcej. A nawet jeśli było mniej – to i tak znajdziesz powód, żeby się uśmiechnąć. I znów te endorfinki. No stress.

Jak się odstresować? Uprawiaj seks!

Zaskoczony? Pewnie nie! Każdy ma swoje potrzeby. Ale w sytuacjach stresowych, jakoś o nich zapominamy. I znów częściej boli głowa. A co pisaliśmy powyżej? Że wyzwalanie endorfin działa jak środek przeciwbólowy. Więc niezależnie od tego, czy ta głowa boli cię naprawdę, czy to tylko taki żart, zaaranżuj romantyczną sytuację, i ciesz się swoim partnerem czy partnerką. Pozwól sobie na przyjemną chwilę zapomnienia – to jeden z najlepszych sposobów na odstresowanie.

Znajdź chwilę dla siebie!

A o to prawdziwie trudno, co? No cóż. Nie da się rozciągnąć doby, chyba, że wstaniesz jutro o godzinę wcześniej. Wiesz jak dużo możesz zrobić przez tą godzinę? Zwłaszcza, że nasz organizm jest wtedy najbardziej wypoczęty i może działać z podwójną siłą. To pierwsza godzina naszego dnia ukierunkowuje nas na to, jak będzie wyglądała jego dalsza część. Dlatego usiądź do komputera, zrób wszystkie najważniejsze rzeczy. Tym sposobem do południa powinieneś mieć już ponad połowę obowiązków za sobą. A później wyjdź wcześniej z pracy – przecież możesz. Wróć do domu, zjedz rodzinny obiad, a wieczorem, przypomnij sobie o tej dodatkowej godzinie, nalej do wanny wody, wykorzystaj ulubiony olejek, nalej do kieliszka wina i weź do ręki książkę, która już długo na ciebie czeka – no, odpowiedz sobie sam. Kiedy ostatnio coś czytałeś? No właśnie! To jest chwila dla ciebie. I świetny sposób na odstresowanie!

Uśmiechaj się. Podobno żeby znaleźć powód do uśmiechu, wystarczy się uśmiechnąć. To prawda. Bo nagle cały świat wydaje się być bardziej kolorowy. Uśmiechaj się zatem do przechodniów na ulicy, mówiąc im wesołe dzień dobry, i do siebie rano – w lustrze, w trakcie porannej toalety. Zobaczysz, że nagle twój organizm zaleje fala endorfin. A! I jeszcze coś. Nigdy nie odkładaj niczego na później. Bo wszelkiej maści zaległości mogą być powodem stresowych sytuacji. Dlatego bądź zawsze na bieżąco. Wtedy będziesz mógł pozwalać sobie na odrobinę oddechu tak często, jak często będziesz tego potrzebować!

Autor: mamnatosposob-admin
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *