Strona Główna » Pieniądze » Jak stworzyć bloga, i czy warto to zrobić?

Jak stworzyć bloga, i czy warto to zrobić?

Przeżywamy prawdziwy boom, jeśli chodzi o powstawanie nowych blogów. Jeszcze 4 lata temu, było ich znacznie mniej, dzisiaj, codziennie, powstają setki, a może i tysiące nowych, jednak nie każdemu blogerowi wystarcza sił, czasu, i samozaparcia, by budować zaangażowane grono publiczności, która chętnie do niego wróci i będzie czytać jego teksty. Także większość blogów kończy się tak szybko, jak szybko się zaczyna. Ale to wynika też z niewiedzy początkującej osoby, która nie ma pojęcia jakie możliwości czekają na nią w sieci. A blog, może stać się prawdziwym biznesem. Jak stworzyć bloga, i czy warto to zrobić?

Jak stworzyć bloga? Od czego trzeba zacząć?

Jest wiele elementów, o których trzeba pomyśleć przy zakładaniu bloga, to musi być przemyślana decyzja, i odpowiednio zaplanowana. Przede wszystkim, najpierw trzeba wybrać domenę. A zanim to zrobimy musimy już wiedzieć, o czym będziemy na tym blogu pisać.

  • wybierz sobie niszę. Choć nie jest wcale powiedziane, że jeśli stworzysz kolejnego bloga lifestylowego, to się nie przebijesz i nie zaczniesz na nim nigdy zarabiać. Wystarczy, że będziesz się w jakiś sposób wyróżniać. Bloger nie może być anonimowy. Dlatego Twoim charakterystycznym elementem, może stać się na przykład czerwona fryzura. Lubisz rzucać się w oczy? Pofarbuj włosy na czerwono – kto Ci zabroni? Gwarantujemy, że w takim przypadku, ludzie szybko zaczną Cię kojarzyć właśnie z Twoją wyrazistą czupryną. Jeśli chodzi natomiast o samą tematykę, to warto skupić się na konkretnym temacie. Pomijają już lifestyle – jeśli chcesz być blogerem kulinarnym, może twórz wpisy na temat dań bezglutenowych, albo takich w opcji fit. Albo pisz tylko o drinkach, lub deserach. A może będziesz ustalać całodniowe menu, albo skupisz się na jakimś innym, konkretnym temacie. Blog parentingowy, też może tyczyć się konkretnego tematu – na przykład karmienia piersią, wspólnych zabaw, podróży z dzieckiem, czy też testowania dziecięcych produktów. W ogóle blogi traktujące o testowaniu są teraz bardzo popularne, i marki często je wybierają w przypadku współprac.
  • kiedy jest już domena, zastanów się nad tym, czy powinieneś zaczynać bez własnego serwera. Wprawdzie nie trzeba go niby od razu wykupować, bo można sobie pisać na przykład na bloggerze, podpinając jedynie domenę z końcówką „pl”, jednak jeśli naprawdę zastanawiasz się jak stworzyć bloga, i czy warto, to polecamy działać od razu na wordpress, gdzie można od początku wykorzystywać fajne wtyczki, które umożliwiają nam optymalizację treści, dzięki czemu naszego bloga prędzej zauważy wujek google. Także zakup domeny, naszym zdaniem, to obowiązek. Ale o własnym serwerze – już na początku – również warto pomyśleć.
  • skoro masz już temat, i domenę, i pewnie nawet serwer, to teraz zainteresuj się odpowiednim szablonem. Nie musisz wcale go kupować, chociaż szablony nie są aż tak drogie. Wystarczy,że  rozejrzysz się za darmowym, który także da ogromne możliwości szczególnie, jeśli wybrałeś działania na wordpress. Istotna będzie również kwestia logo. I chociaż taki projekt może sporo kosztować, to jeśli ogłosisz się w odpowiednim miejscu, i zaprosisz do współpracy jakiegoś studenta, to on chętnie wykona dla Ciebie logotyp za pół darmo, żeby tylko mieć co wpisać sobie w portfolio by lepiej wypaść przed potencjalnym pracodawcą przy rozsyłaniu CV.
  • kiedy ogarniesz już wszystko od strony technicznej, pozostanie Tobie być może najtrudniejszy element ze wszystkich. Teraz, trzeba będzie wypełnić Twojego bloga treścią, i to na tyle wartościową i odpowiednio zoptymalizowaną, by nie zgubiła się ona gdzieś pomiędzy treścią, dostępna na innych blogach. Jeśli chcesz przyciągnąć czytelnika, bądź naturalny. Szczery. I bezpośredni. Ale też poruszaj różne, ciekawe dla innych tematy, i staraj się udzielać im rad. Pisz treści poradnikowe. Zadawaj pytania, i odpowiadaj na nie. A do tego bądź regularny, cierpliwy, i systematyczny. To Twój klucz do sukcesu.
  • pamiętaj o reklamie. I to nie koniecznie tej płatnej. Bo chociaż reklamy na fb potrafią zdziałać cuda, to podobny efekt osiągniesz, inwestując jedynie swój czas. Jeżeli szukasz czytelnika, to zaproś go do siebie. Wielu blogerów jest również czytelnikami. Wędrują od bloga, do bloga, bo szukają inspiracji, lub po prostu ciekawego tematu, przy którym mogą wypić poranną kawę, zagryzaną domową dróżdżówką. Odwiedź jego bloga. Pozostaw komentarz, zaproś do siebie. Zorganizujcie wspólny konkurs, blogowe wyzwanie, zaproście też ludzi z zewnątrz. Zwykłych czytelników, którzy być może po całej tej zabawie zostaną z Wami na zawsze. Kombinuj, testuj różne rozwiązania. To Twój blog. Twoja marka. Buduj ją mądrze, i systematycznie.

Czy warto blogować?

Warto! I to jest jedyna, dobra odpowiedź. Są osoby, które zakładając swojego bloga wiedzą od razu, że robią to po to, by na nim zarabiać.  I bardzo dobrze, że się do tego przyznają. Od samego początku mają prawdziwy, rozbudowany biznes plan. Są jednak też osoby, które przy zakładaniu bloga nie mają pojęcia, że mogą na nim zarobić choć grosik. I piszą z pasji, a to też fajna opcja.

Blogować warto nie tylko dla pieniędzy. Dzięki temu można rozwijać swoje pasje i dzielić się  nimi ze światem. Ale w ten sposób, można też znaleźć swoją pracę. Ponieważ taki blog, jest dla nas jak portfolio. Nic, co zamieścimy w internecie, nie będzie anonimowe. Kiedy nasz potencjalny pracodawca zechce dowiedzieć się o nas czegoś więcej, zapewne zapyta o wszystko wujka google. A on, zapewne zaprowadzi go na naszego bloga. A tam już będzie można utonąć. Jeśli mocno się uzewnętrzniasz, to Twój potencjalny pracodawca nie tylko dowie się, czy masz lekkie pióro, ale też czy jesteś kreatywny i jak lubisz spędzać wolny czas. Dlatego, choć szczerość i bycie sobą naprawdę popłaca, czasami warto jednak pewne sprawy przemilczeć.

Blog, jest także świetnym miejscem dla reklamy własnych biznesów. Jeśli tworzysz handmade, sprzedajesz szkolenia, zbierasz sobie publiczność ciekawą tych tematów i istnieje duża szansa, że ktoś z tej publiczności, stanie się jednocześnie Twoim klientem.

Jeśli będziesz dbać o swojego czytelnika, i nigdy go nie zawiedziesz, zbudujesz sobie fajną, aktywną społeczność i już niedługo z pewnością orzekniesz, że naprawdę warto blogować – i to z wielu, różnych powodów.

Autor: mamnatosposob
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *