Strona Główna » Zdrowie i Uroda » Dieta » Jak przeprowadzić detoks? Odtruwanie organizmu

Jak przeprowadzić detoks? Odtruwanie organizmu

Zastanawiasz się jak przeprowadzić detoks i czy w ogóle takie odtruwanie organizmu jest Ci potrzebne? Jeśli czujesz się ociężała, a twoja twarz jest poszarzała i pełna niedoskonałości, to znak, że najwyższa pora na przeprowadzenie detoksu. Dowiedz się co zrobić by czuć się lepiej w swoim ciele.

Co warto wiedzieć o detoksie

Zadaniem detoksu jest oczyszczenie organizmu ze złogów, toksyn i metali ciężkich, które nagromadziły się w nim w wyniku trybu życia, jaki prowadziłaś czyli odtruwanie organizmu. Na odkładanie się toksyn w organizmie przede wszystkim ma wpływ jedzenie. Karkówki z grilla, a do tego ciężkie sosy z pewnością są pyszne, ale bardzo obciążają wątrobę. Podobnie na organizm działają słodycze – jedzone regularnie lody i batoniki mogą przyzwyczaić organizm do tego, że dostaje stałą dawkę cukru i z czasem zacznie się domagać słodkości codziennie. Obciążająco na organizm wpływają też inne złe nawyki żywieniowe: wszelkie fast foody i żywność wysokoprzetworzona, alkohol czy papierosy. Warto podkreślić, że takie odtruwanie organizmu jest potrzebne nie tylko osobom otyłym, ale i szczupłym. To, że masz idealną figurę, nie znaczy, że nie potrzebujesz detoksu.

Detoks oczyszcza organizm i przywraca go do normalnego funkcjonowania. Nie stosuj głodówek i monodiety, bo bardziej sobie zaszkodzisz niż pomożesz. Mamy dla Ciebie kilka niezawodnych sposób na oczyszczenie organizmu.

Jak przeprowadzić detoks?

  1. Pij zielone soki i koktajle

Zawarty w zieleninie chlorofil wspaniale oczyszcza i dodaje energii. Jeśli nie lubisz soków wykonanych wyłącznie z warzyw, wypróbuj mieszanki warzyw i owoców. Przy zachowaniu odpowiednich proporcji nawet nie wyczujesz warzywa, za to nada ono koktajlowi świetny, energetyzujący kolor. Dobrze odtruwa między innymi natka pietruszki. Zmiksuj ją z kilkoma jabłkami i sokiem z cytryny, możesz dodać też garść szpinaku lub seler naciową. Z zieleniny do miksowania nadaje się także sałata (różne odmiany) i ogórki. Do bazy owocowej możesz dodać cokolwiek. Kremową konsystencję wyczarujesz dzięki bananowi i mleczku kokosowemu, a jeśli preferujesz płynną przekąskę, wrzuć owoce i warzywa do wyciskarki, która szybko stworzy dla ciebie zdrowy i odżywczy sok.

  1. Ogranicz spożycie węglowodanów prostych (z wyjątkiem owoców)

Węglowodany proste gwałtownie podnoszą poziom cukru we krwi i zakwaszają organizm, co prowadzi m.in. do złego samopoczucia, zmęczenia i nieustającego łaknienia. Nie jedz kilku bułek dziennie – postaw na zdrową sałatkę z dużą ilością warzyw, możesz do niej dodaćtrochę kurczaka lub mozzarelli, ponieważ dzięki białku posiłek stanie się bardziej sycący i nie będziesz mieć ochoty na podjadanie. Na czas detoksu zrezygnuj całkowicie ze słodyczy, białych makaronów, kajzerek i fast foodów. Zamiast tego postaw na pełnoziarnisty ryż, zdrowe kasze i razowy chleb.

  1. Zmiany w diecie

Spróbuj nowych, zdrowszych alternatyw. Jeśli jadasz chleb z margaryną, postaraj się zastąpić ją masłem lub awokado. Awokado jest owocem, ale składa się głównie z tłuszczu, dzięki czemu idealnie nadaje się do rozsmarowania na kanapce. Połącz je z ugotowanym na twardo jajkiem, pieprzem i rzodkiewką – po takim posiłku szybko nie wrócisz do jedzenia margaryny. Zrezygnuj z produktów wysokoprzetworzonych, odstaw alkohol. Staraj się jeść jak najwięcej warzyw.

  1. Postaw na produkty zasadotwórcze

Jednym z nich jest kasza jaglana. To tania i bogata w wartości odżywcze kasza, która smakuje dobrze zarówno w wersji wytrawnej, jak i na słodko. Możesz ją jeść rano na mleku zamiast niezdrowych płatków śniadaniowych, świetnie pasuje też do faszerowanej papryki. Kasza jaglana jest zasadotwórcza, działa ocieplająco (dlatego jest świetna w okresie jesiennym i zimowym) oraz zawiera dużo krzemionki, cennej dla zdrowych włosów, skóry i paznokci.

  1. Ważne napoje

Zrezygnuj ze słodzonych, gotowych soczków i gazowanych napojów. Postaw na mineralizowaną wodę z cytryną i miętą (w okresie zimowym lepsza będzie wersja rozgrzewająca, z imbirem), zieloną herbatę i herbatki ziołowe. Do oczyszczania i przyniesienia ulgi organizmowi świetnie sprawdzi się mięta, rumianek i pokrzywa.

Pamiętaj, że zadaniem detoksu jest odtruwanie organizmu, a nie odchudzanie. Jeśli ostatnio jesteś osłabiona i masz gorszy nastrój, spróbuj popracować nad swoją dietą i nawykami żywieniowymi. To co jesz ma ogromne znaczenie dla Twojego samopoczucia.

Autor: mamnatosposob-admin
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *