Strona Główna » Pieniądze » Jak zdobyć klientów? Kilka rad!

Jak zdobyć klientów? Kilka rad!

Najpopularniejszą formą sprzedaży, jest sprzedaż w internecie. I wydawać by się mogło, że wystarczy piękna strona internetowa, dopracowana w każdym calu, by potencjalny klient oszalał z zachwytu, a przy okazji zostawił u nas pokaźną sumkę pieniędzy. Nie do końca tak jest, a to głównie dlatego, że chociaż ludzie wręcz uwielbiają kupować, to jednocześnie nie znoszą, jak coś się im sprzedaje. Pomyśl – lubisz natrętnych akwizytorów, chodzących od domu, do domu? Na pewno nie! Dlatego sprzedawać trzeba w taki sposób, by klient nie wyczuł, że padł ofiarą twojej marketingowej gry. Jak zdobyć klientów? Co zrobić, by wciąż było ich więcej? Postaramy się podpowiedzieć!

Jak zdobyć klientów w wirtualnym świecie?

Jeżeli wybrałeś opcję rozwijania biznesu w internecie, to musisz wziąć pod uwagę, że twój sklep internetowy, czy strona internetowa, będzie oceniany pod względem różnych kryteriów. Klient, będzie chciał poczuć się u ciebie jak w domu, dlatego absolutnie wszystko na stronie musi być spójne.

Podstawią do zdobycia klientów w wirtualnym świecie jest zatem stworzenie takiego miejsca, które będzie mu przyjazne. Kiedy planujesz założenie sklepu online zastanów się najpierw, na jakie funkcje to ty zwracałbyś uwagę. Na pewno istotna będzie opcja dodawania do koszyka większej ilości produktów, bez konieczności jego opróżniania. Oznacza to tyle, że każdy przedmiot wrzucany do kosza pozostaje tam bez względu na to, ile kolejnych stron masz zamiar przejrzeć.

Czytelność strony również będzie bardzo istotna. Otóż jeżeli szata graficzna na stronie nie będzie odpowiednia może zdarzyć się tak, że choć potencjalny klient będzie zainteresowany twoim asortymentem, i tak opuści sklep nie dokonując zakupu. Dlatego ładna i przejrzysta strona to podstawa dla sprzedawcy internetowego.

Warto też zadbać o profile w mediach społecznościowych, szczególnie na facebooku, a także na instagramie, bo jak się okazuje, to są naprawdę świetne narzędzia sprzedażowe, które także przywołają nam potencjalnych klientów.

Dobra treść, i jej odpowiednia optymalizacja

Jednym z najbardziej wartościowych klientów jest ten, który przychodzi do nas z wyszukiwarki. Wpisuje wtedy konkretną frazę, która przekierowuje go na naszą stronę dlatego tak ważne jest to, żeby odpowiednio optymalizować naszą treść. Powiedzmy, że sprzedajesz buty. To popularna fraza, w ostatnich latach, mamy w internecie coraz więcej sklepów z butami. Ale Ty szukasz konkretnych – dziecięcy. Zatem jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę frazę buty, a właściciel sklepu z butami damskimi czy męski pozycjonuje się na to jedno, konkretne słowo, to uciekniesz z tej strony tak szybko, jak szybko na nią zajrzałeś. Wybieraj więc konkretne słowa kluczowe. Jeśli masz  w ofercie buty dziecięce, pozycjonuj się na taką frazę. Dodaj też buty dla dzieci, czy obuwie dziecięce. Jeśli posiadasz buty damskie, to w opisie tej kategorii stosuj również dokładnie tą właśnie frazę kluczową. Masz wtedy pewność, że trafi do ciebie odpowiednio stargetowany klient.

Podkradaj klientów konkurencji

Jakkolwiek to brzmi, jest to legalna, prosta, darmowa, a do tego naprawdę skuteczna metoda. I tu, przyda nam się profil na facebooku, który pozwoli nam sprawdzić, do jakich grup tematycznych, należy nasza konkurencja. Większość konwersji sprzedażowych, generuje się zazwyczaj z mailingu, wysłanego do fanów, którzy zapisali się do naszej skrzynki newsletterowej. A żeby tych fanów zdobyć, trzeba najpierw do nas dotrzeć. Sprawdź więc, do jakich grup należy konkurencja, a później się do nich zapisz. Gdy już zostaniesz przyjęty, zaproponuj jakąś wartość, darmową, która będzie atrakcyjna dla twoich odbiorców. Oczywiście zorganizuj to tak, by pobranie tej wartości, którą może być na przykład video kurs, czy ebook, wymagało od odbiorcy podania swojego adresu mailowego, imienia, a najlepiej również numeru telefonu. Dzięki temu, że zdobędziesz te dane, stworzysz sobie wiarygodną bazę odbiorców, którzy naprawdę są zainteresowani twoim produktem/ofertą/usługą.

Buduj zaufanie

Sprawiaj, by ludzie cię lubili. Nie znasz ich. Każdy kolejny, potencjalny klient, to dla ciebie tylko kolejne cyferki. Ale on – ten klient – chciałby wiedzieć, że ty jesteś naprawdę wiarygodny. Dlatego kiedy już zdobędziesz tą bazę maili, wyślij czasem ich członkom jakiegoś miłego maila, dzięki któremu będą mogli cię bliżej poznać, a raz na jakiś czas dostaną od ciebie coś fajnego – choćby kod rabatowy na zakupy w twoim sklepie. Warto – reklamując swój newsletter – zaznaczyć, że zapisanie się do niego oznacza cały pakiet dodatkowych korzyści. Im więcej adresów mailowych zdobędziesz, do tym większej ilości osób będziesz mógł rozsyłać swoje oferty a to oznacza również lepszą konwersję sprzedażową – o to właśnie chodzi, prawda?

Sprzedawaj poprzez media społecznościowe

Bardzo fajnym na sprzedaż, są posty na portalach społecznościowych. Facebook, Instagram – mają spore zasięgi. Oczywiście zbudujesz je tylko wtedy, gdy masz odpowiednią ilość fanów. Facebook jest o tyle fajny, że zwiększa zasięgi, kiedy ktoś skomentuje twój post, staraj się więc tworzyć angażujące posty, zadawać pytania, pozwalać dokonywać wyborów, ale też organizować konkursy, które wymagają od fanów tego zaangażowania.

Konto na instagramie również można rozwinąć w bardzo prosty sposób, podkradając fanów konkurencji. Jeśli produkujesz kocyki dla dzieci możesz odszukać po konkretnych hashtagach inne marki, które zajmują się tym samym, a później przyjrzeć się ich fanom, i zaprosić ich do obserwacji twojej strony. Jeżeli będziesz prowadzić profil regularnie, dasz swoim fanom piękne, ciekawe zdjęcia, wejdziesz z nimi w interakcje, na pewno z łatwością sprzedasz swoje produkty. Pamiętaj, by nie zapominać o fanach, i przynajmniej raz na dwa dni wrzucić nowy post.

Jak zdobyć klientów w internecie? Jak widzisz, to naprawdę proste. Oczywiście wszystko wymaga czasu, oraz zaangażowania, ale jest to czas, który szybko zaprocentuje. Dlatego właśnie warto go inwestować w swój biznes. ZAWSZE!

Autor: mamnatosposob-admin
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *