Żeby potencjalny klient mógł cokolwiek od ciebie kupić, najpierw musi trafić na twoją ofertę. A żeby tak się stało, musisz mieć dobrze zoptymalizowaną treść. Co to znaczy? Nic innego jak to, że musisz tworzy swoje teksty/opisy z uwzględnieniem fraz, które są popularne wśród twoich potencjalnych klientów. Załóżmy, że twoim targetem są mamy z małymi dziećmi, bo sprzedajesz wózki, czy foteliki Napisać kilkaset opisów różnych wózków tak, by były unikalne, a jednocześnie zachęcały do zakupu, to nie lada wyzwanie. Ale jeśli to zrobić, a jednocześnie użyjesz magicznych fraz, które podpowie tobie planer słów kluczowych, od razu będziesz na dobrej drodze do osiągnięcia dobrej pozycji w wyszukiwarce google. A to już pierwszy krok, do osiągnięcia sukcesu.
Przyjmijmy ten sam target – czyli tematyka rodzicielska. Szukamy stron, które skupiają rodziców. A gdzie jest ich najwięcej? Na przykład na internetowym forum, traktującym o rodzicielstwie, gdzie można poznać odpowiedzi na wszystkie pytania. Wciąż jeszcze niewiele osób wie, że istnieje coś takiego jak marketing szeptany. Przedsiębiorca płaci komuś w barterze lub gotówkowo za to,że będzie rozsiewał w internecie pozytywne opinie na temat jego produktów, czy usług. Jeżeli zrobi to w odpowiedni sposób to informacje będą na tyle wiarygodne, że na forum internetowym utworzy się dyskusja która sprawi, że przypadkowy użytkownik internetu, który zajrzy do danego wątku a akurat szuka opinii na temat danego wózka ostatecznie go zakupi.
Dlatego warto zainwestować swój czas ( a często i pieniądze) w postowanie na forach internetowych. Świetnym źródłem informacji są także blogerzy. Zwłaszcza ci naturalni, którzy mają już ugruntowaną pozycję na rynku i są lubiani oraz dobrze się kojarzą ich odbiorcom. Możesz wrzucać reklamy w komentarze pod postami na określony temat, lub posunąć się o krok dalej, i przygotować z danym blogerem kampanię, która będzie polegała na lokowaniu produktu i nienachalnym opowiedzeniu o nim.
Ludzie kochają kupować. Ale trzeba pamiętać, że też nie znoszą wręcz kiedy coś im się sprzedaje. Dlatego do tego typy współpracy trzeba wybrać takich influenerów, którzy mają już doświadczenie w reklamie i działania dla nas przeprowadzą w ciekawy dla czytelnika sposób.
Nie jest to najtańsza forma promocji chyba, że za nasz target obierzemy sobie blogerów z mniejszymi zasięgami, którzy są chętni działać na zasadzie barteru. Dodatkowo, w przypadku artykułów sponsorowanych możemy także liczyć na cenne linki do naszej strony, które pomogą nam ją odpowiednio wy pozycjonować.
To naturalne, że ludzie wolą współpracować z osobami, które są wiarygodne. Jeśli mają coś od ciebie kupić – nieważne czy jest to produkt, czy usługa, to muszą mieć pewność, że się na tym znasz. Że i o produkcie i o usłudze wiesz na tyle dużo, że nie wyrzucą swoich pieniędzy w błoto i kupując coś od ciebie nie stracą na tym, a zyskają. Dlatego bardzo w takiej sytuacji przydaje się prowadzenie bloga eksperckiego i tak naprawdę jest to opcja dla każdego. Możesz robić zestawienia wózków. Pisać o tym jak wybrać najlepszy, czy jak długo dziecko powinno jeździć w gondoli. Możesz także napisać post o wyprawce dla dziecka.
A niania? Czy i ona może prowadzić eksperckiego bloga? Oczywiście. Załóżmy, że mieszka w stolicy. Będzie się zatem pozycjonować na frazę : Niania Warszawa. A pisać może na przykład o kreatywnych zabawach dla dzieci. Wyobraź sobie jaka będzie reakcja rodzica, który szuka idealnej niani, i trafia na bloga takiej warszawianki, która ma głowie milion kreatywnych pomysłów. Od razu pojawia się myśl: super, z nią moje dziecko na pewno nie będzie siedziało całymi dniami przed telewizorem.
Podsumowując zatem- żeby zdobyć klienta w internecie, trzeba najpierw zadbać o swoją markę. Musi być spójna, i wiarygodna.
Czasem najciemniej jest pod latarnią. I nie mamy nawet pojęcia jak wiele osób mogłoby nam pomóc w rozwoju naszego biznesu w zamian za coś innego. I są to zwykle osoby, które mamy tak naprawdę na wyciągnięcie ręki. Dlatego właśnie warto chodzić na spotkania networkingowe, oraz je organizować. Trzeba poznawać ludzi, i dawać im szansę poznania siebie. Ale także swojego biznesu. Inaczej nie trafisz to potencjalnego klienta. Nie ma opcji. Pozycjonowanie to działania długoterminowe i niezwykle żmudne. Więc zanim uda się tobie wybić w wyszukiwarce, szukaj innej drogi przyciągania klientów.
Stwórz fajną, ciekawą reklamę swojego biznesu, którą wrzucić potencjalnym klientom do skrzynek. Nie w każdym biznesie się to sprawdzi, ale ktoś z tych ulotek zawsze może dowiedzieć się akurat o twoim. Nie zapomnij o tym, by poinformować na folderach o adresie strony internetowej i jednocześnie zadbaj o to, żeby można było ją bez problemu przeglądać na urządzeniach mobilnych. Jak się okazuje coraz więcej osób korzysta z internetu właśnie z telefonu lub za pomocą tabletów.