Strona Główna » Blogostrefa » Nieuczciwy sprzedawca internetowy i co dalej?

Nieuczciwy sprzedawca internetowy i co dalej?

Zakupy przez internet to bardzo wygodne rozwiązanie. Problem pojawia się jednak, gdy na naszej drodze pojawia się nieuczciwy sprzedawca. Dziś podpowiemy Wam jak odzyskać pieniądze od nieuczciwego sprzedawcy.

Towar niezgodny z opisem i co dalej

Oszustwo w internecie to nie tylko brak wysyłki zamówionego i opłaconego towaru. Oszustwem może być również wysyłka towaru niezgodnego z opisem. Jeśli otrzymany przez Ciebie towar jest wadliwy bądź nie odpowiada opisowi umieszczonemu na stronie, masz prawo reklamować produkt.

Pół biedy jeśli sprzedawca przyzna się do błędu. Wszyscy jesteśmy ludźmi, błędy się zdarzają. Czasem sprzedawca nie dopilnuje towaru, nie zauważy wady lub zapomni o czymś wspomnieć w opisie. Jeśli sprzedawca zgodzi się na pokrycie kosztów wysyłki w obie strony oraz zwrotu pieniędzy za towar bądź jego wymianę, wszystko w porządku.

Problem pojawia się jednak, gdy napotykamy na wyjątkowo opornych sprzedawców. Takich, którzy ignorują nasze wiadomości lub próbują wmówić nam, że wady nie ma, nie było, a najpewniej to zrobiliśmy ją sami!

Jeśli wyczerpaliśmy już wszystkie możliwości porozumienia z sprzedawcą, a on dalej idzie w zaparte, nie pozostaje nam nic innego, jak zgłosić sprawę wyżej. Sprawę zgłosić możemy np. do rzecznika konsumentów. Możemy skontaktować się z nim telefonicznie lub spotkać osobiście jeśli takowy funkcjonuje w naszym mieście. Informacji na ten temat możemy poszukać w internecie, wystarczy wpisać „rzecznik praw konsumentów – miejsce zamieszkania”. Rzecznik praw konsumentów udziela bezpłatnej pomocy. Powinien doradzić nam co robić w danej sytuacji, może też wystosować oficjalne pismo reklamacyjne do nieuczciwego przedsiębiorcy.

Karolina: „Zakupiłam przez internet lampy do salonu, zapłaciłam niemało, a to co przywiózł mi kurier nadawało się jedynie na śmietnik. Sprzedawca nie widział w tym swojej winy, wypierał się tak długo, aż nie dostał oficjalnego pisma, które napisać pomógł mi rzecznik praw konsumentów. Przedstawiciel sklepu od razu zmienił ton wypowiedzi. Okazało się, że przez pomyłkę wysłał mi lampy gorszego sortu. Myślę, że gdybym nie uderzyła do rzecznika, sprzedawca nie przyznałby się do błędu.”

Brak wysyłki zakupionego towaru

Niestety, podczas zakupów w sklepach internetowych i na portalach aukcyjnych, równie często zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawca w ogóle nie wysyła zamówionego towaru. Kontakt się urywa, maile pozostają bez odpowiedzi, a telefon milczy. Najczęściej zdarza się to w przypadku osób prywatnych, które swoje towary wystawiają na popularnych serwisach aukcyjnych. Im mniejsza wartość towaru, tym większa zuchwałość sprzedawcy. Co dalej? Czy musimy pogodzić się z tym, że nieuczciwy sprzedawca wystrychnął nas na dudka, a my nie zobaczymy ani pieniędzy, ani towaru? ABSOLUTNIE NIE!

Jeśli minęło ok. 2 tygodni od transakcji (a przesyłka miała nastąpić szybciej), sprzedawca unika z nami kontaktu, a towaru wciąż nie ma, powinniśmy skontaktować się z administracją serwisu na którym doszło do transakcji. Jeśli ich interwencja nie przyniesie skutku, powinniśmy wybrać się na policje.

Jak odzyskać pieniądze od nieuczciwego sprzedawcy?

Zanim wybierzemy się na policje powinniśmy się odpowiednio przygotować. Przygotuj screeny rozmów z sprzedawcą, wszystkie dane sprzedawcy jakie posiadasz, screeny aukcji, potwierdzenie przelewu, screeny Twojej korespondencji z administracją serwisu. Wszystko to wydrukuj i zabierz ze sobą na komendę. Im więcej danych posiadasz tym lepiej.

WAŻNE: kwota nie ma znaczenia. Zastanów się: na jednorazowej kradzieży na kwotę 40 zł może ktoś się nie dorobił. Jednak co jeśli tych wyłudzeń było naście czy kilkadziesiąt? Poza tym pieniądz to pieniądz. Ile godzin musiałaś pracować na te 40 zł? Nie pozwól oszustom na sobie zarabiać!

Zdarzyć się może, że trafisz na policjanta, który będzie próbował zniechęcić Cię do dochodzenia swych praw. Nie daj się! Jego obowiązkiem jest przyjąć zgłoszenie. Jeśli tego nie zrobi, uderz wyżej. Każdy policjant ma swojego przełożonego!

Kati: „ na pewnym babskim serwisie oszukano mnie na niewielką kwotę, jakieś 35 zł. Zakupiłam używaną torebkę, która potrzebna mi była na uczelnie. Torebki nie dostałam, najpierw dziewczyna mnie zwodziła twierdząc, że jest chora, wyjechała, ma problemy w pracy. Po 3 tygodniach kontakt urwał się całkowicie. Widziałam, że loguje się na portal i odczytuje moje wiadomości, a mimo to nie odpisywała. Wkurzyłam się, bo kwota może dla większości niewielka, ale dla mnie, biednej studentki, bardzo istotna. Wydrukowałam co miałam, poszłam na policję i co? Wystarczyło, że przedzwonił do niej dzielnicowy, a od razu dostałam zwrot pieniędzy na konto. Samo słowo „policja” wystarczy by sprowadzić niektórych na ziemię. Dlatego uczulam: bez względu na kwotę, zawsze zgłaszajcie takie oszustwa.”

Jeśli sprzedawca nie będzie chciał załatwić sprawy polubownie, do sprawy wkroczy prokuratura. Im większa kwota i więcej osób poszkodowanych, tym szybsza będzie reakcja organów ścigania i dotkliwsza kara. Pamiętaj: najczęściej nie jesteś jedyną poszkodowaną osobą. W innych miastach, oszustwa zgłaszać mogą w tym czasie inne oszukane osoby, a Ty składając swój wniosek, przyczyniasz się do szybszego ujęcia oszusta. Powodzenia!

Zdarzyło się Wam natrafić na nieuczciwego sprzedawcę? Jak zakończyła się ta sprawa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzach, a być może pomożecie komuś jeszcze!

Autor: mamnatosposob
Tagi

Komentarze (31)

  1. MK pisze:

    http://jakoszczedzacpieniadze.pl/chargeback-reklamacja-platnosci-karta
    Podaję link do artykułu ułatwiającemu w odzyskaniu pieniędzy. Ja osobiście skorzystałam z tego rozwiązania.Bo po rozmowie z rzecznikiem praw konsumenta byłam przerażona tym że muszę kilkakrotnie pisać do oszusta i prosić o zwrot pieniędzy a na koniec zakładać sprawę cywilną . wydaje mi się ta opcja troszkę łatwiejsza i szybsza, która nie naraża nas na dodatkowe koszta czym jest sąd.

  2. anka pisze:

    A co zrobić jeśli oszust posłużył się kontem zagranicznym? Zostałam oszukana na 25000…. nie wiem co robić. Policja twierdzi , że może działać jedynie na terenie Polski. .. gdzie zwrócić się o pomoc?

  3. Mamar pisze:

    Ostrzegam przed zakupami w sklepie internetowym mojezakupy.pl obecnie jest kolejny sklep en butique.Maja ten sam adres, infolinię i czas realizacji 8 tygodni.Po monicie odsyłają szablony o rożnych tresciach.Zamówiłam towar na przedpłatę i oczywiście nie otrzymałam.Miałam świadomość oszustwa, ale nie wierzyłam, ze to uchodzi płazem.
    Powinien się tym zainteresować właściwy organ do zwalczania oszustw internetowych.Po numerze konta łatwo namierzyć oszustów.Ostrzegam i pozdrawiam.

  4. Monika pisze:

    Witam, mnie oszukano na olx. Tomasz Rachfal z Gliwic ul. Zimnej wody 7a Nick wiewioreczek. Sprzedaje repliki firm adidas, nike itp.

  5. Maja pisze:

    Ja przestrzegam przed koszulkomat.eu!
    Drukują krzywo i tragiczną jakości farbą a na reklamację nie odpowiadają!!! Ani kasy ani przyzwoitych koszulek.

  6. Jan pisze:

    Problem tez polega na nieuczciwym informowaniu. Np jeden sklep termin 8-70 dni roboczych podaje w regulaminie. Przy zawieraniu transakcji tego nie widać i trzeba się wczytać. Na tym żerują. Potem i tak nie dostarczają towaru w tym terminie albo jest wadliwy. Problem w tym ze wszystko to to sprawy cywilne. U nas sprawy cywilne są zbyt długotrwałe i kosztowne. To hamuje rozwój gospodarczy bo ludzie boją się zawierać umów. A co gdy firma jest zarejestrowana za granica. Tacy nieuczciwi sprzedawcy na tym żerują. Robią przy tym niedźwiedzią przysługę tym uczciwym bo ludzie boją się kupować w internecie.

  7. Rare pisze:

    Odradzam zakupow w sklepie wellsamed.pl
    Nie otrzymalem wszystkich produktow, jakie zamowilem, a inne byly przeterminowane. To sklep internetowy z siedziba w Niemczech. Prosze nie dajcie sie zwiesc niskim cenom. Firma od jakiegos czasu oszukuje klientow. Sprawdzcie na forach i portalu ceneo.pl. Tam nawet nie ma mozliwosci wystawienia opinni sklepowi wellsamed.pl. Ostatnie sa juz tylko negatywne. Mnie oszukali na 60 zl. Pozdrawiam, Rare

  8. Ania pisze:

    Przestrzegam przed sprzedawcą Freshel na allegro.
    Kupiłam u niego projektor laserowy.Wysłał szybko ale nie taki jak w opisie.A jak chciałam zwrócić nie można się dodzwonić ani nie odpowiada na mail-a.Po prostu oszust.

  9. Dawid pisze:

    Przestrzegam Przed Michałem Górnym Piechowice ul.Nadrzeczna 16
    Kod pocztowy 58-573 , Sprzedaje Uszkodzone Telefony a potem mówi że on sprzedał sprawny
    Ostatnio zakupiłem u niego Xperie M2 w telefonie miał być tylko uszkodzony zasięg , Paczka do mnie przyszła , więc otworzyłem , a okazało się że telefon jest bez bateri , zadzwoniłem do goscia że nie ma bateri , powiedział że żona zapomniała dać , nie wiem jakim cudem , miał wysłać baterie w tym samym dniu potem napisał sms ze wysle w Sobote o 10 i prawdopodobnie nie wysłał w tym dniu , Baterie dopiero dostałem za jakieś 9 dni poleconym , dałem do serwisu żeby mi włożylui baterie ponieważ jest to wbudowana , okazało się ze zepsuta jest cefka ładowania płyta głowna itp serwistant mówił ze nawet się nie opłaca nparawiac , Przestrzegam przed tym oszustem

  10. renata pisze:

    Przestrzegam prze zakupami w sklepie animalbody. Nie dostałam towaru tj. karmy dla psa i zwrotu pieniędzy.

  11. Mirena pisze:

    Przestrzegam przed zakupami w firmie Marzena Preiss MERCURY z Zielonej Góry. Na różnych portalach nazwa jest oczywiście trochę zmieniona, lecz człon: MERCURY” pozostaje. Np. na allegro jest to: „MERCURY M2”
    Najzwyklejsi złodzieje i oszuści. Ktoś w Polsce powinien się takimi firmami zajmować.
    Towar najczęściej niezgodny z opisem, niezgodny z zamówienie, podrobiony lub po prostu zepsuty.
    Tłumaczenia jak z kosmosu, jak od małych dzieci, oczywiście perfidnie fałszywe. Mąż przepycha sprawę do zony, żona do męża, on z kolei na jakiegoś pracownika. Czasami nawet wręcz zabawne, ale nie warto się przekonywać :)
    Pieniędzy nie oddają lub trzeba czekać kilka miesięcy. Pozytywnych opinii ok. 19 tys., ale trzeba pamiętać iż sprzedają drobnicę. Negatywnych ponad 100. Jeśli pojawi się negatywna, molestują kupującego o szybką zmianę, domyślam się że po „dogadaniu się”, naprawieniu błędu. Jednak pozostaje zawsze kwestia, że część kupujących machnie ręka i da sobie spokój. (np. tylko 5% kupujących od bagatela tylko połowy klientów, czyli od 10tys. dokonanych sprzedaży x kwota tylko 50zł = w przeciągu kilkunastu miesięcy lub nawet 2 czy 3 lat mamy 25.000zł.
    Może przesadzam, bo czekałam długo na zwrot 100zł, ale naprawdę omijajcie z daleka tę firmę.
    Mirena Tomala

  12. kaia pisze:

    50 style – nic nie kupować jak kupujecie to jesteście super jak coś nie tak zero kontaktu Wszystkie linie są obecnie zajęte to ich hasło firmowe a czat z konsultantem może potrwać…. Aż gwarancja wygaśnie

  13. Irena pisze:

    Przestrzegam przed zakupami w butiku internetowym jollychic !!!
    Zostałam oszukana i zmagam się z tym sprzedawcą 3 miesiące.
    Nie dostałam ani zamówionych rzeczy ani zwrotu wpłaconej kwoty.

  14. Oszukana pisze:

    Również mi się przytrafiła przykra syTurcja. Kupiłam telefon w połowie września. Facet w ogłoszeniu napisał że telefon wzięty na przedłużenie umowy w plusie. wszystko było ok, w styczniu przestał czytać karte sim oddałam na reklamację do punktu plusa,miesiąc był w serwisie, po powrocie z serwisu telefon działał miesiąc i ponownie ta sama sytuacja nie czyta karty sim. Ponownie oddałam na reklamację do punktu plusa, na drugi dzień dostałam od nich wiadomość że telefon jest sprówny ale sieć zablokowała numer imei bo gość nie spłacić telefonu (okazało się że telefon wziął na raty w plusie i przestał za niego płacić). Chciałam się z nim dogadać,że zwróci mi cześć kwoty za telefon a ja mu go zwracam. Na początku się zgodzil później zaczął kręcić i się że wszystkiego wycofywać, nie odbieral już telefonów. Poszłam na policję tam stwierdzili ze oszustwa w tym nie widzą…. udam się jeszcze do rzecznika kosmumeta.w plusie powiedzieli ze telefon nie zacznie dzialac poki gość nie zacznie go spłacać. Zapłaciłam za telefon 1080 zł i w tej chwili jest nie do użytku. Czy miał ktoś podobna sytuację? Gość który mi to sprzedał nazywał się Łukasz szmyt z Płocka a faktura na którą został wzięty telefon byla na firmę ben Fatto Paweł Gębarski z lipna. Ostrzegam jeśli ktoś trafi na ogłoszenia tych osob.

  15. anna pisze:

    przestrzegam przed sklepem internetowym FORGAN Krzysztof Kania. W sierpniu 2016 roku zakupiłam pościel za 150 zł i nigdy nie otrzymałam ani towaru ani zwrotu pieniędzy. Zero kontaktu. Nie odpisują na maile, nie odbierają telefonu. Firma widmo, dlatego czasem warto wziąć paczkę za pobraniem, przesyłka droższa ale przynajmniej wiesz za co płacisz.

  16. Magdalena pisze:

    Mnie wlasnie oszukal EMPIK! Zamowilam i zaplacilam zabawke z serii Tomek i przyjaciele za 195zl a w paczce zamiast tej zabawki dostalam zupelnie inna zabawke do niczego mi nie potrzebna i tansza. skontaktowalam sie z empikiem a ich odpowiedz: damy pani 30 zl na nastepne zakupy! nie chca mi wyslac zabawki ktora zamowilam i zaplacilam!

  17. Justyna pisze:

    Witam, uwazajcie na sklep internetowy z butami Joozek.pl Zamowilam towar prawie miesiac temu i cisza, pieniadze z karty kredytowej zniknely (300zl) , status zamowienia to caly czas „Pending” . Nie otrzymalam zadnego maila z potwierdzeniem zamowienia, zadnej odpowiedzi na zapytania w formularzu kontaktowym. Czekam jeszcze tydzien na kontakt lub towar i ide na policje.

  18. janomar55 pisze:

    22.02/17 OD foreverpack ZAKUPILAM TOWAR NA KWOTE 69,90 I DO DZIS NIE MAM TOWARU. PRZESTRZEGAM PRZED TYM SPRZEDAJACYM. NIE TYLKO MNIE NIE WYSLAL TOWARU, O CZYM SWIADCZA JEGO NEGATYWY. UWAZAJCIE!!!

  19. oszukana pisze:

    UWAGA na sklep WIDMO „sklepzsoczewkami.pl” Nie wysyłaja towaru, nie odpisują na maile, nie odbierają telefonu podanego na stronie. Po zamówieniu i przelaniu kasy nie dostałam soczewek i nie da się skontaktować w żaden sposób. Oszukali wiele osob, których komentarze znalazłam m.in. na ceneo i stronie z opiniami o USŁUGI TRANSPORTOWE Mirosław Jabłoński, Katowice – same negatywy. Jak ktoś w podobnej sytuacji to pisać: kielbaska19@interia.pl

  20. OLO pisze:

    Przestrzegam przed zakupami na: http://www.stylovemeble.pl, W marcu 2017 roku zakupiłem fotel i nie otrzymałem go, zwrotu pieniędzy też. Poszukuje poszkodowanych przez sklep internetowy Stylove Meble (www.stylovemeble.pl). Wszystkich poszkodowanych i nie tylko, proszę serdecznie o kontakt z: stylovemeble.pl_oszustwo@onet.pl może jakiś pozew zbiorowy lub co innego razem przeciw tej nieuczciwości zrobimy.
    pozdrawiam
    OLA

  21. Gabi pisze:

    Wysłałam pieniążki na konto REPLIKI BUCIKOWO dzisiaj już samo BUCIKOWO do dziś nie ma niczego uwaga oszustka z FABIANEK PAULINA WASIELESKA koło Włocławka.Ani kasy nie zwróciła ani towaru nie dostarczyła.

  22. IR pisze:

    Ostrzegam przed zakupami w ProAndroid.pl
    Fatalna pomyłka ten sklep. W trakcie zmówienia, jak wiedzą jaki produkt jest zamawiany obiecują przesyłkę do 5 dni roboczych. Po zamówieniu twierdzą, że w regulaminie jest mowa o 30 dniach roboczych, a wcześniejsze ustalenia dotyczące konkretnego produktu nie są już dla nich ważne i wiążące. Po rezygnacji z zamówienia – odstąpienie od umowy -czekam już 35 dni na zwrot pieniędzy!!! OMIJAJCIE Z DALEKA!!!Obecnie zgłosiłam na policję, mimo upływu od odstąpienia od zakupu 60 dni- zwrotu pieniędzy dotychczas nie otrzymałam.
    W Opineo.pl opinie są przekupione, a na negatywne opinie ProAndroid reaguje jak mitoman.

  23. Filip pisze:

    Zaczyna się problem ze sklepem ALPHATRONIC.pl Marek Muzykiewicz.
    2 tygodnie brak zamówionego towaru, i brak zwrotu pieniędzy, kontakt ze sklepem mało rzeczowy i niewiele wnoszący

  24. Przestrzegam przed internetowym sklepem widmo UltraGSM , są to pośrednicy, którzy zamówią telefon z Chin na Wasze dane , czeka sie 2 miesiące następnie przy odbiorze na poczcie ,będzie niespodzianka , ponieważ zapłacicie VAT – o którym nie będziecie mieli pojęcia np. 500 zł ! Oczywiście o tym fakcie nie ma wzmianki od ” sprzedawcy”
    Telefony to zwykle składaki bez gwarancji w cenie netto z Chin .
    Firma to jedna wielka ściema ….poczytajcie aż włos się jeży !! Jestem pełna podziwu że też prawo zezwala na takie przestępstwa gospodarcze .
    Przyłącze się do pozwu zbiorowego !

  25. Dorota pisze:

    Ostrzegam przed estera-style.pl odesłałam tego samego dnia wadliwy produkt, źle zapakowany (kostium kąpielowy niezapieczętowany). Odpisali, że kostiumu nie mogę oddać pomimo braku z ich strony nieodpowiedniego zapakowania. A o wadzie odpisali, ze jej nie ma i przestali odpowiadać. To, ze mam prawo oddać produkt bez żadnej informacji w ciągu 14 dni jest dla nich niczym. Nie mam ani kostiumu ani pieniędzy. Zamieściłam negatywną opinię na ich stronie. Natychmiast ją usunęli. Powtarzałam tę samą opinię i za każdym razem opinię tę usuwali. Teraz zablokowali wpisy klientów. Zwróciłam się do Rzecznika Praw Konsumentów i sprawa jest w toku. Ostrzegam wszystkich, jeśli jest wszystko w porządku to jest ok. Schody zaczynają się przy zwrotach. Od tego incydentu już nigdy nie zrobię zakupów przez internet. Tak zresztą jak cała moja rodzina.

  26. Mirka pisze:

    Witaj
    Ja zrobiłam zakupy na moje zakupy .net
    Niestety od 27 listopada 2016 do dzisiaj 6 luty 2017 ani towaru ani pieniędzy .
    Sprawę zgłosiłam na policję .
    Jeśli ktoś wie co robić dalej proszę o kontakt
    Pozdrawiam

  27. Marta pisze:

    także jestem ofiarą oszustów mojezakupy.net na kwotę ponad 1200 zł , ani towaru ani pieniędzy wybieram się w tej sprawie i szukam osób w podobnej sytuacji całkiem możliwe że zostanie zawiązany pozew zbiorowy.

  28. Monika pisze:

    także jestem ofiarą oszustów mojezakupy.net na kwotę 350 zł, chętnie dołączyłabym do pozwu zbiorowego.

  29. Teresa Szelągowska pisze:

    27 grudnia również złożyłam zamówienie w sklepie mojezakupy.net, oczywiście pieniadze wpłaciłam ok 250 zł a towaru nie ma do dzisiaj, chętnie dołączę do zbiorowego pozwu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *